تویوتا باارزش‌ترین برند خودرو در جهان

شما می‌توانید با استفاده از معیارهای گوناگون ازجمله، میزان سود، فروش، فالوورهای شبکه‌های اجتماعی و غیره برندهای اتوموبیل را رتبه‌بندی کنید. اگرچه کمپانی‌های بزرگ اتوموبیل سازی صدها هزار نفر کارمند با ملیت‌‌های متفاوت را به کار گرفته‌اند اما این کمپانی‌ها علی‌رغم طیف وسیع کارکنانی که در سرار جهان در اختیار دارند می‌بایست محصولات خود را با نام یک برند خاص و ثابت به مشتری‌ها ارائه کنند و هیچ برندی با دیگر برندها همنام نیست. محققان بازار جهانی Kantar Millward Brown یک مطالعه با عنوان ۱۰۰ برند اتوموبیل برتر سال ۲۰۱۹ انجام داده‌اند که طبق آن تویوتا گران‌بهاترین برند سال ۲۰۱۹ معرفی شد. پس از آن مرسدس و BMW به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

با این حال این ۳ برند برتر در مقایسه با سایر کمپانی‌هایی که در لیست ۱۰ کمپانی برتر قرار داشتند در سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی از خود نشان نداده‌اند به طوری تویوتا ۴۱ رتبه، مرسدس ۵۴ و بی ام و ۵۵ رتبه نسبت به رده‌بندی خود در سال ۲۰۱۸ سقوط کرده‌اند. هفت خودروساز برتر دیگر (از لیست ۱۰ خودروساز برتر) به ترتیب عبارت اند از، هوندا، فرود، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس واگن و پورشه. در این بین تنها فولکس‌واگن موضع خود را نسبت به سال ۲۰۱۸ بهبود بخشیده است. پس از رسوایی بزرگ این کمپانی (در سال ۲۰۱۵) این برند در بازسازی مجدد توانسته است موقعیت خود را بازیابد و پورشه با گرفتن جایگاه برند هندی Maruti-Suzuki به تازگی در لیست ۱۰ خودروساز برتر قرار گرفته است.

روش‌های دیگر برای رده‌بتندی برندهای خودرو سازی:

امروزه کمپانی‌هایی مانند آمازون، اپل و گوگل تاثیر عمده‌ای بر لیست برترین‌های جهان دارند. این کمپانی‌ها خدمات گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهند. یکی از این خدمات مربوط به اتوموبیل است به گونه‌ای که برندهای اتوموبیل سازی از طریق انجام اتوموبیل رانی با استفاده از خودروهای تولیدی‌شان و به اشتراک گذاشتن آن، برای توسعه خدماتشان تلاش می‌کندد. به‌هر‌حال تمام برندها همواره در تلاش برای بهبود رتبه خود در رده‌بندی‌های ارائه شده هستند. 

امروزه هر کمپانی خاصی که به مشتریانش خدماتی ارائه می‌دهد می‌بایست به طیف وسیعی از رسانه‌ها دسترشی داشته باشد تا بتواند به تمام مشتری‌هایش در سراسر جهان سرویس ارائه دهد.