محدودیت های اپل برای اشخاص ثالث در برنامه های کودکان

با اینکه اپل تغییراتی با هدف محدود کردن آگهی ها برای برنامه های خود انجام داده است، اما این تغییرات محفوظ از شکست نیست. این موضوع در مورد کودکان که در برابر تبلیغات آسیب پذیر بوده و نسبت به اطلاعات داوطلبانه حساس هستند بسیار نگران کننده تر است. بر اساس یک مقاله در مجله وال استریت، کمپانی اپل قصد دارد محدودیت های جدیدی را برای اشخاص ثالث در برنامه های کودکان اعلام کند و زمان مشخص اعلام این موضوع در کنفرانس جهانی در سال ۲۰۱۹ (WWDC) است.

ارسال آگهی روندی است که توسط شرکت های اشخاص ثالث در رابطه با عادت های مرورگر شما، تلفن و … جمع آوری شده و به اشتراک گذاشته می شود. این اطلاعات می تواند با توجه به علاقه شما مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال اگر اخیرا درباره پرندگان جستجو کرده اید احتمال دارد تبلیغات دوربین های شکاری را ببینید. با توجه به گزارش  Joanna Stern  در  مجله وال استریت برنامه ی IOS  کودکان با نام  Curious World اطلاعاتی درباره نام، سن و کتاب های پسرش را در فیس بوک منتشر می کرد. در حالی که این شرکت ادعا می کرد که این موضوع اشتباه است ، او و همکارش بین ۸۰ برنامه آیفون در ۷۹ مورد دریاب را پیدا کردند.

اخیرا تعدادی گزارش درباره میزان انتقال داده از تلفن همراه به اشخاص ثالث وجود دارد. جفری فاولر در واشنگتن متوجه شد که برنامه های تلفن همراه او داده را به شرکت های بازاریابی – از جمله شماره تلفن و حتی محل دقیق – در شب زمانی که ظاهرا همه خواب بودند ارسال می کرده است. در ماه آوریل ، اپل با ایجاد ممنوعیت روی برنامه ها به والدین کمک می کرد تا فرزندان خود را از طریق تلفن مشاهده کنند ، اما این موضوع باعث ایجاد اختلاف بین والدین شد.شاید زمان آن فرا رسیده باشد که اپل به ادعاهای خود مبنی بر “حفظ حریم خصوصی” توجه کند. (مواردی وجود دارد که می توانید در حال حاضر برای حفاظت از حریم شخصی خود انجام دهید – حداقل تا حدودی. مقاله در مورد چگونگی مسدود کردن ردیابی تبلیغات روی آیفون شما را بررسی کنید.)