۱۱غذایی که شما را به طور طبیعی از شر درد زانو خلاص می کند .

احتمالا تا به حال متوجه نشده بودید که چقدر به زانوی خود متکی هستید، تا اینکه آن ها شروع به درد کردن میکنند .درد زانوی مزمن به سختی قابل کنترل می باشد دقیقا به خاطر این که زانوهای شما درگیر هستند خواه شما ایستاده باشید یا نشسته ، در حال قدم زدن باشید یا در حال دوچرخه سواری ، از پله ها بالا بروید یا مشغول پیدا کردن موقعیت مناسب و راحتی در تختخواب باشید بله ، زمانی که زانوی شما درد میکند میتواند کل روز شما را به خود اختصاص دهد.

 

درمان های زیادی وجود دارد تا درد و التهاب را کاهش دهد و به شما کمک کند تا دوباره به راحتی راه بروید که ممکن است این درد و التهاب ناشی از ورم مفاصل ، کیست مفصلی و یا جراحت باشد .

متاسفانه بسیاری از داروهای تجویز شده و OTC با عوارض سنگینی همراه هستند که میتوانند مشکل اولیه را تحت اشعاع قرار دهند و آنرا حاد تر کنند .

استامینوفن ، به عنوان مثال ، عامل اصلی ناراحتی و خرابی کبد در تمام دنیاست .

 

شما شاید متعجب شوید زمانی که بدانید رژیم غذایی شما چه قدر میتواند در درجات مختلف درد موثر باشد ، به خصوص زمانی که درد با التهاب و تورم همراه باشد . ما ۱۱ ماده غذایی را جمع آوری کرده ایم که برای درد زانو معجزه میکنند . جای دادن مقدار بیشتری از این مواد خوراکی در رژیم غذایی روزانه تان میتواند تا مقدار قابل توجهی از اتکای شما را به درمان درد زانو کم کند و شما را کلا سلامت نگه دارد .

 

ما فکر میکنیم که شما عاشق  خوردن ماده خوارکی شماره ۱۱ به طور روزانه هستید ، ولی در مورد شماره ۷ باید مواظب باشید زیرا تنها در فرم های خاصی قابل خوردن هستند !

 

۱٫ هویج

 

خوردن هویج برای خلاصی از درد زانو یکی از درمان های باستانی چینی است. به دلیل این که سبزیجات نارنجی حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A هستند و ترکیب هر دو این مواد خواص ضد التهابی قدرتندی دارند ، به همین دلیل است که شاهد عملکرد این ماده در درد زانو هستیم .

 

راز لذت بردن از نهایت قدرت هویج در این است که آنرا پخته مصرف کنید ، ولی اگر از هویج پخته شده بدتان می آید ، خوردن آن به صورت خام نیز مفید میباشد . برای کاهش درد زانو دو وعده هویج در طول روز استفاده بکنید .

 

۲٫ زردچوبه

 

کاری دوستان شاد شوید ! شما دارید با زانوی دردناک خود معجزه میکنید . پودر کاری حاوی زردچوبه – که باعث رنگ نارنجی در پودر کاری میشود – و خود زردچوبه دارای مقدار قابل ملاحظه ای ماده موثر کورکومین می باشد .

 

کورکومین در طول قرن ها در داروهای گیاهی مورد استفاده بوده به دلیل خواص ضد درد و التهابی آن . خوردن مقدار زیادی از آن میتواند ریسک ایجاد وضعیت مفاصل دردناک را از ابتدا کاهش دهد ، همچنین میتواند جایگزین داروهایی مانند ایبوپروفن باشد تا در حد خود به کاهش درد کمک کند.

 

۳٫ سرکه سیب

 

سرکه سیب میتواند بسیار مفید تر از استفاده از آن در سالاد باشد . شما میتوانید برای خلاصی از درد زانو هم آن را بنوشید و هم به طور موضعی استعمال کنید . برای نوشیدن دو قاشق سوپخوری در روز کفایت میکند ، سرکه سیب میتواند سموم را حل کند زمانی که زانو شروع به تورم و التهاب می کند .

 

شما میتوانید همین تاثیر به صورت موضعی نیز داشته باشید به این شکل که سرکه سیب را با روغن زیتون مخلوط کنید و یک روز در هفته آنرا روی زانوی دردناک خود ماساژ دهید .

 

۴٫ زنجبیل

 

زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی است که هم می توانید بخورید و هم روی زانوی حساس خود مالش دهید . هر دو روش عالی هستند ، به دلیل اینکه زنجبیل هم مزه و هم بوی خوبی می دهد . ماده موثره در زنجبیل ، جینجرول نام دارد که یک ماده قوی بر ضد درد و تورم است.

 

در حقیقت ، بر اساس مطالعات انجام شده بر روی بیماران آرتروزی اضافه کردن زنجبیل در رژیم درمانی آنها برای کاهش درد بسیار موثر تر از دارو به تنهایی می باشد . از زنجبیل رنده شده در انواع شیرینی ها و غذاهای مورد طبعتان لذت ببرید ، یا حتی می توانید از آن چای درست کنید . مالش مستقیم روغن زنجبیل بر روی زانوی متورم نیز تاثیرات شگفت انگیزی دارد .

 

۵٫ گردو

 

گردو را میتوان پادشاه مغزها نامید ، چرا که حاوی اسید های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان است ، که گردو را تبدیل به یک ماده ایدآل در تسکین درد زانو می کند .

 

برخی مطالعات به این نکته اشارع دارند ف با وجود این که گرده داری مقادیر زیادی کالری می باشد ولی مصرف مرتب آن میتواند اثرات منفی ناشی از غذاهای فست فودی را کم کند و از این رو به کم کردن وزنتان کمک کند.کم کردن چند کیلو میتواند استراتژی خوبی جهت کاهش استرس در زانوی دردناک باشد .

 

۶٫ غلات سبوس دار

 

خوردن مقدار زیادی غلات سبوس دار میتواند التهاب را که باعث به وجود آمدن درد در زانوی شما می شود را کاهش دهد ، به خصوص برای نتیجه بهتر تمرینات ورزشی . از سوی دیگر خوردن غلات تصفیه شده میتواند باعث به وجود آمدن التهاب بیشتر در زانو شود .

 

نان سفیدی که از غلات تصفیه شده تهیه شده اند را فراموش کنید زیرا هر سه بخش آن – سبوس ، جنین و پرده داخلی هاگ – تصفیه شده اند . انتخاب های بهتر شامل برنج قهوه ای ، جو دوسر ، جو و نان هایی که با آرد کامل تهیه می شوند .

 

۷٫روغن خردل

 

هنگام خرید روغن خردل مواظب باشید . تا زمانی که روی لیبل روغن ، عبارت روغن اصلی خردل را ندیدید آنرا نخورید . روغن خردل میتواند به طور مستقیم با روغن های زیتون و یا نارگیل ترکیب شود و بر روی زانوی دردناک ماساژ داده شود ، ولی آنرا مصرف نکنید .

 

روغن اصلی خردل یک چاشنی است که با اضافه کردن آن در وعده های غذایی میتواند فشلر خون سالمی را در مناطق ملتهبه ترویج کند ، در حالی که همزمان در حال کاهش التهاب است . حتی بیشتر میتوانید از این ماده سود بگیرید زمانی که شما مقداری پیاز را همراه سیر با روغن خردل تفت بدهید .هر دو آنها شامل آلیسین هستند که ماده موثره در ضد التهاب اند .

 

۸٫آواکادو

 

آواکادو بافت کرمی خود را مدیون وجود مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع است . مقدار زیادی از آن به شکل الئیک اسید است ، که مطالعات نشان می دهد این ماده می تواند در کاهش نشانگرهای زیستی ایجادگر تورم موثر باشد .هرچیزی که عامل ایجاد درد زانوی شما باشد ، درد شما کاهش خواهد یافت اگر التهاب فروکش کند . آواکادو یکی از تنها غذاهایی است که میتواند اثرات تورمی ناشی شده از سایر غذاها را کم کند ، که اگر آن به تقریبا هر غذایی اضافه شود اثر بخش خواهد بود .

 

۹٫ گیلاس

 

گیلاس یا شربتش میتواند یک لطف واقعی در مورد افراد با زانو درد مزمن باشد . گیلاس ها رنگ قرمز پر طراوت خود را از مواد شیمیایی گیاهی با عنوان ، آنتوسیانیس میگیرند ، که باعث تخفیف درد التهاب میگردد .

 

مطالعات نشان میدهد که گیلاس میتواند در کاهش گرگرفتگی ناگهانی افراد دارای نقرس موثر باشد ، نوعی آرتروز که درد ناشی از آن بر اثر کریستالی شدن بافت مفصل به وجود می آید .

 

۱۰٫ فلفل قرمز

 

فلفل قرمز به خصوص برای زانو درد مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است . این ماده معدنی به طور قاطع از تولید کلاژن حمایت میکند ، کلاژن در ساختار مفاصل و چسبیدن ماهیچه ها به استخوان شرکت میکند .

 

به این شکل باعث کاهش درد میگردد که با حمایت تاندون ها ، غضروف ها و رباط ها که باعث نرمی مفاصل میشوند و آنها را در صفوف مناسب نگه میدارند . به جای این که به طور مستقیم به عنوان یک ماده تسکین دهنده ی درد مورد استفاده قرار گیرد ، خوردن مواد غذایی دارای مقدار زیاد ویتامین C میتواند سلامت زانوهای شما را افزایش دهد .

 

۱۱٫اسموتی آناناس ، دارچین و جو دوسر

 

و در نهایت ، اگر شما دنبال یک روش زانو – دوست برای شروع روزتان هستید ، این اسموتی آناناس ، دارچین و جو دو سر را امتحان کنید . شما با این اسموتی غلات سبوس دار ، ویتامین C و یک ضد التهاب قوی به نام بروملاین که در آناناس وجود دارد ، دریافت میکنید .

 

دارچین باعث کاهش درد و تورم میگردد ، همانطور که یک چاشنی خوش رایحه است . برای درست کردن این اسموتی : یک فنجان جو دوسر پخته شده ، یک فنجان آب پرتقال ، سه فنجان آناناس خرد شده ، یک قاشق چایخوری پودر دارچین ، یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل نیاز داریم . تمام مواد را به جز جو دو سر در مخلوط کن خود بریزید . به مدت ۲۰ ثانیه روی دور کم مخلوط کنید و کم کم جو دو سر پخته  را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا زمانی که یکدست شود و در انتها لذتش را ببرید !

 

هر کدام از این مواد غذایی میتوانند در کاهش التهاب ، عامل اولیه درد مفاصل شما کمک کنند . بدن شما از التهاب به عنوان یک عملکرد دفاعی استفاده میکند تا جراحت و یا بیماری را در یک منطقه متمرکز کند ، که واقعا مفید است . اما گاهی با وجود این که ریسک گسترش بیماری وجود ندارد ولی باز هم التهاب اتفاق می افتد . در این صورت ، هیچ دلیلی برای درد کشیدن وجود ندارد .

 

خوردن یک رژیم متعادل از مواد غذایی لیست ما میتواند گامی مستقیم در جهت تسکین التهاب و درد باشد . یک رژیم غذایی خوب نه تنها باعث آرام شدن درد میگردد ، بلکه باعث در حالت کلی احساس خوبی داشته و باعث کاهش اتکای شما به داروهای مسکن را نیز کم کند .